neděle 20. ledna 2013

Mikulka: Nebe nad Berlínem (Švandovo divadlo)

Proč, proč, proč? 

Otázky „proč“ se při sledování téhle inscenace prakticky nelze zbavit. Proč se ten vypjatě berlínský film pokoušejí s podivnou polovičatostí a upachtěností přenést z Berlína na Smíchov? A když už ho přenášejí, proč se pokoušejí doslova – navíc mizerně – citovat některé filmové scény? Proč se pouštějí do inscenace, ve které herci nemají co hrát a tak jen opakují jednu přibližnou šarži za druhou?
Co tam dělá přimyšlený zlý šéf, který úspěšně deptá vlastní sekretářku, neúspěšně balí rozervanou pankačku a ve zbylém čase se prohání po jevišti na Seagwayi? A proč do té inscenace, u všech andělů, tahají Ladislava Freje, který se s trapnou bodrostí pokouší předstírat, že je hvězda, před kterou ona rozervaná pankačka při náhodném setkání padne na zadek?

Jasné je snad jen to, že se režisér Štindl rozhodl nastudovat divadelní verzi svého oblíbeného filmu. Některá přání je snad lépe si neplnit.

Recenze vyjde v Lidových novinách
Více informací o inscenaci
zde





8 komentářů :

  1. "...přenést z Berlína na Smíchov?"
    Odešel jsem sice už o pauze, ale přesto: zaslechl jsem v replice mluvit o Berlínu i o Smíchovu (konkrétně o Švandově divadle z úst jediné kontaktní figury představení, Frehárovy). Dost mě to zmátlo.
    PS. Jak to dělá textové zařízení s improvizací, s extempore?

    OdpovědětVymazat
  2. Frehar nebo Frej vse jedno...

    OdpovědětVymazat
  3. Ačkoli jsem vám, inženýre Vladimíre, v životě stéblo přes cestu nepřeložil ani jako pedagog, ani jako kritik (dokonce jsem kdysi -po záslkuze - velice vychválil vaše představení na TER-open air), trvalo mi dost dlouho, než jsem upoutal vaši pozornost natolik, že jste uznal za vhodné vzít mě nako diskutéra na Nadivadle na vědomí a zareagovat. I v tomto konkrétním případě plné tři neděle.
    Teď už ale vím, jak na to. Příště zaměním Ivu Janžurovou za Aťku Janouškovou (tu už vy nebudete pamatovat). Pak už zpozorníte a budou stačit dvojice: Alena a Gabriela Vránová, Blanka a Jiřina Bohdalová, oba Krobotové, bratři Štepánkové kontaminovaní s Jiřím Štěpničkou atd. To by v tom byl čert, abyste mě pořád ignoroval!

    OdpovědětVymazat
  4. PS. Pokud Kolemjdoucí nejste vy, omlouvám se a zároveň se ptám Pana Domácího, proč připouští anonyma.

    OdpovědětVymazat
  5. Kolemjdoucím není nikdo autorů tohoto webu. ti nemají důvod se nepodepisovat.

    OdpovědětVymazat
  6. příspěvky do diskuse podepisujte plným jménem. nepodepsané příspěvky budou bez milosti mazány.

    OdpovědětVymazat
  7. Skutečnost, že je někdo autorem tohoto webu, nezakládá jistotu, že někdy nemůže mít dobrý důvod se nepodepsat.
    PD má metodický problém: nehal tu Kolemjdoucího viset příliš dlouho. Po 6,5 hod jsem já zareagoval. Když ho teď PD smaže, nepochopí nikdo o čem to píši. Co s tím? Co na to říká bloggerský etický kodex?

    OdpovědětVymazat
  8. Blanka a Jiřina Bohdalová nesedí, představitelka role doktor Koterová z jednoho z dílů Třiceti případů majora Zemana je totiž Bohdanová. Zato sedí Jiřina a Vlasta (poslankyně ČSSD) Bohdalová.

    OdpovědětVymazat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme