úterý 3. června 2014

Mikulka: Velvet Havel (Divadlo Na zábradlí)

Jsem letitý fanoušek skladatele a libretisty Miloše Orsona Štědroně a opatrný příznivec režiséra Jana Friče - jejich společný Velvet Havel mi ale přišel scénáristicky, hudebně i režijně hodně jalový. Především jako divadlo, ale i tím, že o Havlovi samotném se tu vesměs zopakovaly profláklé banality; s mohutným pomrkáváním, ale bez valného vtipu či hloubky. Čert to vem, to se může stát každému. Čemu jsem ale tentokrát opravdu nerozuměl, byla reakce publika. Poté, co byli diváci v průběhu představení nápadně vlažní, spustily se na konci nadšené ovace. Jak může k takovému rozporu dojít?
To stačí k úspěchu připomenout Václava Havla, který je posmrtně v módě? To se mi zdá přece jen málo. Nebo zparodovat Václava Klause, který je naopak ve stavu naprostého zatracení? Ale vždyť to byla jen jediná scéna... Nebo že by to způsobila Marie Spurná, která byla v kudrnaté paruce skutečně velmi podobná Olze Havlové? Nevím. A myslím to naprosto bez ironie, skutečně si to nedovedu vysvětlit, i když by mě to úplně vážně zajímalo.

Více informací o inscenaci zde

2 komentáře :

  1. Každé představení přece může být jiné. Záleží na skladbě diváků. A že by byl Václav Havel v módě? Podle čeho soudíš? Spíše bych řekl v úctě(což je při významu jeho osobnosti celkem pochopitelné, ne?).

    OdpovědětVymazat
  2. Koukám, že Vás zaujalo spíše publikum než inscenace. Ovšem publikum se mění. Já viděla představení, na kterém se publikum moc dobře bavilo a odměňovalo jednotlivá čísla potleskem na otevřené scéně. A k inscenaci? Je to výborná školní besídka s profesionálními výkony a stojí za to ji vidět. Kvůli Marii Spurné, ale i kvůli ostatním, kvůli muzice, kvůli tomu, jak se představitel V.Havla s tou rolí potýká, ale hlavně kvůli tomu, že je to skvělý KABARET. Od kabaretu nepožaduji neskonalou hloubku. Těší mě, že osobnost V.H. kabaret unese
    , těší mne, že se toho v Divadle Na zábradlí ujali tak mile a chytře, profesionálně.
    Nina Tiliu

    OdpovědětVymazat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme