středa 26. listopadu 2014

Mikulka: GundR (Wariot Ideal)

Bratři Günter a Reinhold Messnerové se vyšplhají na Nanga Parbat a Günter to nepřežije. Inscenace GundR pojednává o horolezcích, o překonávání sebe samých, o vzdorování a podléhání nebezpečí. Taky o ztrátě bratra a drásavých nejasnostech a výčitkách s tím spojených. Z čistě „konceptuálního“ hlediska bylo tudíž nasazení extrémních divadelních prostředků na místě.


Jiná věc ovšem je, že když vás po představení bolí hlava z dýmu, stroboskopicky sestříhaných projekcí a světla ostře blikajícího do očí, ani nemluvě o příšerném kraválu téměř neustále skučícího větru propleteného elektronickými zvuky, tak vás dost nevyhnutelně napadají myšlenky typu „mám já tohle vůbec zapotřebí?“. Přitom to vlastně nebylo tak úplně marné a Wariot Ideal v i v téhle drastické podobě potvrdili svou schopnost držet představení na hraně drásavé vážnosti a téměř dětinské hravosti. Ať už to bylo zdolávání kolmé stěny v podobě projekce dvojice plazící se po podlaze nebo namáhavý prvovýstup levou stěnou velkého sálu Alfreda ve dvoře až nahoru do provaziště. Ale i tak: návštěvu GundR lze doporučit jen těm zcela nejotrlejším hledačům silných zážitků.

Více informací o inscenaci zde

 

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme